Dutch Paint Horse Club Forum Index

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Poll: Hoe ver wil je rijden voor een wedstijd

Post new topic   Reply to topic    Dutch Paint Horse Club Forum Index -> Algemeen
View previous topic :: View next topic  

Zouden jullie starten als de wedstrijd in Friesland of Overijssel gehouden wordt?
Ja
80%
 80%  [ 4 ]
Nee
20%
 20%  [ 1 ]
Total Votes : 5

Author Message
Misty_1970

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 9:24 pm    Post subject: Poll: Hoe ver wil je rijden voor een wedstijd Reply with quote

Beste Leden,

Zoals de meesten van jullie weten is het erg moeilijk om centraal in Nederland geschikte locaties te vinden.

Zouden jullie starten als de wedstrijd in Friesland of Overijssel gehouden wordt?

Alvast bedankt voor het stemmen.
View user's profile Send private message Visit poster's website
Limbo

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Friesland echt niet! Dat is aan de andere kant van Nederland voor ons, hahaha.
Utrecht rijden we al bijna 2 uur over met de trailer. Overijssel licht eraan waar het is.
Susan

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 7:17 pm    Post subject: Reply with quote

Ja ik wel, maar zit dan ook al in Drenthe. Hier in het noorden zijn 'we' wel gewend aan ver rijden, maar het zou leuk zijn als wij eens een thuiswedstrijdje hebben Haha!

Heb dus ja gestemd!
Back to top
View user's profile Send private message
Gerda

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

Nee, dan kom ik zeker niet, is te ver. In verband met mijn andere dieren wil ik het allemaal op 1 dag kunnen doen en dan is zo'n grote afstand wel een bezwaar. Centraal komt ons het beste uit, dan zitten we tussen de 100 en 150 km en dat vindt ik nog te doen.
Back to top
dropje2

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 11:15 am    Post subject: Reply with quote

Ik heb ja gestemd; alle wedstrijden zijn voor ons ver rijden, maar er zitten grenzen aan Bloos

Friesland is voor ons goed te bereiken, de Afsluitdijk over, en je zit in Friesland. Ligt er natuurlijk wel aan wáár in Friesland..
De show van Deborah Wittemans schijnt bv heel erg leuk te zijn maar is voor ons ruim 3 1/2 uur reizen naar Nieuwe Pekela, dat is Groningen volgens mij. Daar ga ik dus niet heen, ook omdat er geen stallen zijn.

Ravenswaay was voor ons 2 1/2 uur rijden, Leusden 2 3/4 uur
Wanroij, vorige zomer, was ruim 4 uur reizen, dat doe ik dus niet weer, dan is Marieenheem nog dichterbij!
Er zijn veel leden die in Friesland/Drenthe wonen; voor hun én voor ons is Brabant en Limburg weer geen doen...

Een en ander zal ook afhangen van de faciliteiten van de lokatie; wordt er alleen gekeken naar de lokatie of ook naar de andere, niet onbelangrijke, faciliteiten? De show in Ravenswaaij was ook een behoorlijk eind rijden, maar er waren prima stallen voor een betaalbare prijs; het was goed te bereiken, parkeervoorzieningen en rijbanen erg goed, vriendelijke en behulpzame mensen; ik vindt dit soort zaken toch ook meetellen als je keuze's moet maken. Knipoog

Hoe je het ook wend of keert; je zult het nooit iedereen naar de zin kunnen maken! Kijk nu naar afgelopen show; wie rekend er op tropische temperaturen? Veel van ons hebben tóch de keuze gemaakt om voor de gezondheid van je paard te kiezen en niet te gaan; dat weet je niet van te voren... Ik had voor mijzelf de keuze gemaakt: bijna 3 uur reizen, met zn 2en, hooguit zn drieen te halteren en zeer waarschijnlijk in mn eentje de rij-onderdelen te doen ( daar kan het bestuur natuurlijk niets aan doen) of 1,25 uur reizen , een stal voor een normale prijs en leuke punten verdienen in een WRAN show. Ik heb dus voor het laatste gekozen, een dubbel judged show bij Wennekers in Aalsmeer. Cool
Gerda

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 11:30 am    Post subject: Reply with quote

Ik vond Ravenswaaij ook een fijne lokatie. Voor reining was de bak wat klein maar dat werd opgelost door de markers wat te verplaatsen, anders had Crow ws een confrontatie met de afscheiding gehad. Leusden ook goed bereikbaar maar weer mindere bodem voor reining.
Back to top
Desiree

PostPosted: Fri Aug 06, 2010 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zit vrij centraal, dus de meeste locaties zijn redelijkerwijs wel te doen voor mij en Friesland en Overijssel zeker Haha! . Meer dan 2 uur rijden begint voor mij ook onder de categorie "ver" te vallen. Dan nog zou ik het wel overwegen hoor als het programma me aanspreekt.
Back to top
Desiree

PostPosted: Fri Aug 06, 2010 5:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ivm wat dropje aankaart: is het geen idee om weer NSBA onderdelen bij de show te voegen zodat SPB-ers wat meer zekerheid hebben over klasses waar je punten in kunt rijden?

PS: is het misschien een idee om in de volgende PaintPost en op bokt aan te geven dat er onderwerpen serieus besproken worden onder bestuur en leden? Ik vind dit nl. wel een heel positief iets, dat er vragen worden gesteld en iedereen openlijk en overzichtelijk zijn mening kan geven.
Back to top
de andere van de twee
DPHC bestuurslid

PostPosted: Mon Aug 09, 2010 1:33 pm    Post subject: Reply with quote

Het bestuur wil graag weten of het mogelijk is een goed bezochte wedstrijd elders te organiseren dan in de regio "midden van het land". Dat kan in noordelijke - maar ook in zuidelijke richting zijn.

Wat wij als bestuur nl. ervaren is dat de lokaties die voor ons geschikt waren dat nu niet meer zijn. Dan kan door dat ze een andere bodem hebben, een andere eigenaar hebben die geen western meer wil of ... . We moeten dus zoeken naar andere geschikte lokaties. En dat is niet makkelijk.

In het kleine Nederland waar alles lekker dichtbij ligt is afstanden rijden een "big issue". De een heeft het er wel voor over en de nader niet. Waar ligt de grens? Dus daarom deze raadpleging.

En Desiree, NSBA uitschrijven op de show is niet eenvoudig. Omdat wij zowel Regular als SPB klassen uitschrijven is de wedstrijddag zo vol dat extra klassen er niet meer bij kunnen. En een NSBA klaase duurt veel langer dan een gewone klasse.
Eea is eventueel wel mogelijk als we een 2-daagse show hebben samen met een andere vereniging. En dan komt de volgende discussie, alle paint klassen op 1 dag of over 2 dagen verspreiden ....

Martin
Back to top
suus

PostPosted: Wed Aug 11, 2010 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

tja wat is ver
voor een show wil ik eigenlijk niet verder rijden dan 2 uur, dat heeft meer te maken met mijn eigen energie level dan die met die van het paard. ik ben na die 2 uur gewoon gesloopt (en dan rijdt ik niet eens zelf)
een weekend er van maken is voor mij meestal niet mogelijk ivm werk en /of de andere dieren die nog thuis zijn.
NSBA klasses hoeven voor mij niet bijgevoegd trouwens, voor mij zijn inschrijfgelden een doorslaggevende factor en die ligt me bij dsba echt te hoog.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Dutch Paint Horse Club Forum Index -> Algemeen All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum